Social intranet

Social intranet is dé plek waar medewerkers elkaar ontmoeten. Waar je contact hebt met externe relaties of partners. Verbinding staat centraal. Intranet is niet alleen een bron van inspiratie en samenwerking, maar ook een voedingsbodem voor innovatie.

Kennisdeling

Communicatie en kennisdelen staan centraal. Niet alleen een-op-een, maar ook in groepsverband. Zo kun je met één druk op de knop een groep collega’s vragen wie een dienst kan overnemen. En zie je elkaar weinig op de werkvloer? Deel dan je informatie en documenten in een projectgroep.

Overzichtelijk

Social intranet is een platform waar je samen aan een project werkt. Ook met externen. Je hoeft geen informatie meer op te zoeken in oude mails. Alle kennis blijft op het platform bewaard. Hierdoor krijg je veel minder mails in je mailbox. Fijn voor het overzicht.

Motiveer medewerkers

Vanuit jouw koers en ambitie maken wij de vertaalslag naar een social intranet. Voorop staat het ‘waarom’, daarna het ‘hoe’. Want doelen zijn belangrijker dan de tool zelf. Het motiveert medewerkers om mee te doen. Dat is belangrijk, omdat het succes van social intranet valt of staat met hun enthousiasme. Om medewerkers te motiveren, heeft Gloedonline een aantal interactieve werksessies ontwikkeld. Ambassadeurs uit jouw organisatie spelen hierbij een belangrijke rol.

Interactieve werksessies

  • kick-off. projectinventarisatie, functionele uitvraag 
  • grafisch ontwerp/interaction design
  • training ‘ambassadeurs’
  • training ‘managementteam/directie’
  • training webredacteuren 
  • begeleiding bij contentinventarisatie en contentmigratie
  • begeleiding lancering live-gang

Interactief intranet

Voor de ontwikkeling van intranet maken wij gebruik van Umbraco cms. Het is gebruiksvriendelijk en heeft veel mogelijkheden voor het beheren van content. Zelf hebben we handige modules ontwikkeld, zoals een smoelenboek en een prikbord. Eerder maakten we met Umbraco cms een intranet voor RIBW AVV (500 medewerkers) en kinderopvangorganisatie Zonnekinderen (300 medewerkers).

Social intranet specialisten

Voor organisaties met meer ambities op het gebied van social intranet en online samenwerken in projecten werken wij samen met toonaangevende softwarepartners. Wij selecteren en implementeren de meest veelzijdige en gebruiksvriendelijke online oplossingen voor kennisdelen, communiceren en samenwerken binnen de organisatie én daarbuiten. 

Ons social intranet 'Drift' 

Zelf gebruiken we Embrace software. Met ons eigen social intranet 'Drift' verbinden we 40 medewerkers van Gloed en werken online samen met meer dan 100 klanten en partners. Wat we zoal doen op ‘Drift’? Kennis delen en samenwerken in projecten. Ook geven we klanten en partners er de mogelijkheid om mee te denken over projecten.