Radboud Universiteit werft talent met datagedreven employer brand campagne

In een wereld vol uitdagingen zoekt de Radboud Universiteit naar mensen die niet alleen meedoen, maar ook echt bijdragen. Om deze kandidaten binnen te halen, nu en in de toekomst, schakelde de universiteit ons in. We ontwikkelden een datagedreven employer brand campagne. Deze spreekt op unieke wijze zowel wetenschappelijk als niet-wetenschappelijk personeel aan en verbindt kritische denkers aan het werkgeversmerk Radboud Universiteit.

Duidelijke data, slimme strategie

We doken diep in de data, gebruikmakend van data van Jobdigger en IG, evenals inzichten uit eerdere werksessies met RU-medewerkers. We ontrafelden de drijfveren en pullfactoren van beide doelgroepen en vertaalden deze inzichten naar twee unieke campagnes. Wetenschappelijk personeel? Die prikkel je met de intellectuele uitdagingen en baanbrekende onderzoeksmogelijkheden. Voor niet-wetenschappelijk personeel belichtten we de maatschappelijke relevantie en de focus op persoonlijke ontwikkeling.

Een frame uit de employer brand video voor wetenschappelijk personeel

Een frame uit de employer brand video voor wetenschappelijk personeel

Een banner voor niet-wetenschappelijk personeel

Een banner voor niet-wetenschappelijk personeel

Onze datagedreven aanpak in actie

Pakkende video's, heldere banners en gerichte advertenties. Alles op maat gesneden, met de kracht van data als drijfveer. Google, Meta, LinkedIn: alle kanalen werden ingezet om de perfecte kandidaat te bereiken.

Overtuigende resultaten

In 4 maanden tijd stroomden de leads binnen. Meer dan 50 waardevolle kandidaten toonden interesse in de Radboud Universiteit. De focus op specifieke pullfactoren van de doelgroepen leidden niet alleen tot meer zichtbaarheid en naamsbekendheid, maar ook tot een stijging van 45,11% in job alerts en 36% meer reacties vergeleken met de vorige periode.

Meer leads

  • 50+ waardevolle leads voor job alerts in slechts 2 maanden tijd
  • 45% stijging in aanmeldingen job alerts t.o.v. vorige periode
  • 36% meer reacties op vacatures t.o.v. vorige periode

Sterk employer brand

  • Radboud gepositioneerd als innovatieve werkgever voor wetenschappelijk en niet-wetenschappelijk personeel
  • Hoge betrokkenheid: circa 1 minuut op landingspagina

Prestaties per kanaal

  • Google: hoogste bereik, meeste vertoningen en verkeer
  • Meta: hoogste betrokkenheid
  • Linkedin: meeste leads voor job alerts

Duurzaam succes voor RU

De campagne is een succes en dit is nog maar het begin. De data stroomt voortdurend, en de optimalisatiemachine draait op volle toeren. De Radboud Universiteit is klaar voor de toekomst, met een sterk employer brand die talenten aantrekt en vasthoudt.

Een frame uit de employer brand video voor niet-wetenschappelijk personeel

Een frame uit de employer brand video voor niet-wetenschappelijk personeel

De kracht van data

Dit is het verhaal van de Radboud Universiteit, maar het is ook het verhaal van de kracht van data. Data die de sleutel is tot succes in de wervingsstrijd. Data die de toekomst van employer branding bepaalt.

Overweegt jouw organisatie om data doeltreffend in te zetten bij arbeidsmarktcommunicatie? Laat ons je helpen de perfecte campagne te ontwikkelen en de topkandidaten van morgen binnen te halen.

Lees verder over onze arbeidsmarktcommunicatie aanpak

Dominique

Meer weten?

Bel of mail Dominique!

Dominique van den Akker
online marketeer | content marketeer
024 - 381 68 94
dominiquevandenakker@gloedcommunicatie.nl