ATAG

Door de e-mailmarketing te centraliseren en grondig te analyseren, kan het bedrijf beter aansluiten op de ‘customer life cycle’ en zo ook na de aankoop en installatie van de keuken in beeld blijven.

E-mailmarketing: een kijkje in de keuken

Een keuken gaat zo’n 15 tot 20 jaar mee. Die koop je dus maar een of twee keer in je leven. ATAG Nederland, leverancier van apparatuur van ATAG, Pelgrim en ETNA, wil graag gedurende al die tijd contact houden met de consument. Hoe? Met de uitgebreide Copernica-software stuurt ATAG periodiek e-mailings naar tienduizenden gebruikers van hun ovens, koelkasten en fornuizen. Door de e-mailmarketing te centraliseren en grondig te analyseren, kan het bedrijf beter aansluiten op de ‘customer life cycle’ en zo ook na de aankoop en installatie van de keuken in beeld blijven. Bijvoorbeeld door op het juiste moment informatie over garanties, product-upgrades of kooktips te versturen.

Marketing automation

Gloedonline – als officiële Copernica-partner – inventariseerde voor ATAG Nederland de complexe situatie. We schreven een plan van aanpak om de e-mailmarketing naar een hoger plan te tillen en aan de slag te gaan met marketing automation. Na goedkeuring ontwierpen we de centrale database op basis van profielen en selecties en importeerden de data in de juiste structuur. Hierdoor heeft ATAG een compleet klantbeeld online.

Werven en service

De customer life cycle is opgedeeld in het werven van de klant en de service na de koop. Na een brochure aanvraag kan na verloop van tijd een kookworkshop worden aangeboden. En na het verlopen van de garantie kan de klant hierop via mail geattendeerd worden.

Templates en training

De nieuwsbrief templates hebben wij ontworpen en gerealiseerd. Dit bestaat uit een bibliotheek van marketing bouwstenen waarvan gebruik gemaakt kan worden door de marketeers. Na een uitgebreide training en overdracht weten de medewerkers van ATAG Nederland alles uit het systeem te halen.