Vier online magazines in de spotlight: wat maakt ze uniek?

Dirk Dirk van Sambeeck 26-11-2023

Jaarlijks publiceert Gloedcommunicatie verschillende magazines. In uiteenlopende vorm, voor diverse organisaties. En allemaal met hun eigen, unieke kenmerken. We zetten er een paar van dit seizoen in de etalage.

Het 4Daagse Magazine

Een echt Nijmeegs magazine, voor een Nijmeegs evenement van wereldformaat. Dat is sowieso iets waar we zeer trots op zijn. Maar we worden ook heel blij van het magazine zelf. Er ligt een doordachte, recent vernieuwde bladformule aan ten grondslag. Zo brachten we meer balans in redactie, content en advertenties. En trekken we de lijn van het papieren magazine door in de online magazines, die wandelaars elke dag van actuele content voorzien. Een perfecte combinatie! 

Online lezen?

Publieksjaarverslag Philadelphia

Voor zorgorganisatie Philadelphia maken we al enkele jaren het jaarverslag. Een dikke pil, die terugblikt op de activiteiten van de organisatie. Om het voor een breed publiek behapbaar te maken, gingen we samen aan de slag met een online publieksversie om het verhaal van 2022 op een beknopte, overzichtelijke en aantrekkelijke manier te vertellen. We kijken nu al uit naar 2023. 

Online lezen?

Nationaal instituut publieke veiligheid (NIPV)

Als kennisorganisatie wil het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (voorheen IFV) haar expertises van crisismanagement graag verspreiden. We ontwikkelden een kennisintensief online magazine dat informeert en verbindt. Het werd een online omgeving waarin kennis en ervaringen worden gedeeld met professionals binnen het vakgebied. Daarnaast is er ruimte voor interactie en verbinding, wat het een ontmoetingsplek maakt. Om het magazine te verspreiden, verzorgden we elk kwartaal een online campagne. Via GoogleAds en LinkedInadvertenties worden specifieke doelgroepen bereikt door middel van targeting.

Meer weten?

Regina Coeli

Vers van de pers: het jubileummagazine van taalinstituut Regina Coeli. Tal van bekende en onbekende Nederlanders leerden ‘bij de nonnen in Vught’ in no-time een vreemde taal spreken. Het magazine boordevol ‘rijke’ content (beeld, video, tekst, illustraties) biedt de lezer een aantrekkelijk overzicht van 60 jaar taalponderwijs. We maakten het inhoudsplan, deden de vormgeving en de bouw van het magazine. Het resultaat is prachtig. Daar is geen woord Frans bij.

Online lezen?

Dirk

Meer weten?

Bel of mail Dirk!

Dirk van Sambeeck
Reporting specialist
06 - 51 37 99 02
dirkvansambeeck@gloedcommunicatie.nl